Mission M31i zwart, bruin, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mission M31i zwart, bruin, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

berend126 21-08-2013

Ik heb uren, dagen met ongeloof zitten luisteren toen ik ze net binnen had gekregen. Het kon toch niet waar zijn dat luidsprekertjes die ik gekocht had voor 79 euro per stuk (uitloopmodellen, laatste exemplaren in Nederland)zoooo goed zouden zijn, en dan nog wel aangesloten op een 15 jaar oud kenwood versterkertje ! Er moest op een of andere manier een lijk uit de kastjes komen. Experimenten met kabels : Van den Hul cs122, audioquest 14/4 en interlink d102 en c5 etc etc brachten bij wisseling stuk voor stuk de (vaak enorme)verschillen tussen de kabels heel duidelijk naar voren. Alle soorten muziek heb ik ze gevoerd : van Beethoven to Dylan, van Gilberto tot Joe Pass en Bartoli. En pas een paar dagen geleden heb ik het opgegeven : deze luidsprekers zijn inderdaad super !
Geweldig hoe ze de klank van barok-orkesten tot leven laten komen en ze de zware bassen bij symfonien van Beethoven en Tsjaikovski een indukwekkend fundament aan de muziek weten te geven. Stemmen klinken heel natuurlijk omdat de middentonen niet onderbedeeld zijn zoals bij veel andere speakers van dit formaat. Bij klassieke werken klinken evenwichtige kabels (bijvoorbeeld de audioquest 14/4 het beste en meest gedetailleerd. Bij jazz en pop muziek voegt de Van den hul cs122 wat extra pit en bas toe. De hele muziekcollectie is aan herbeluisteren toe. Zelfs internetradio en spotify blijven met deze speakers fascineren !
Als er toch een kritiekpuntje genoemd moet worden (maar dit is absoluut een spijker op laag water die niet eens een begin van pretverstoring in zich heeft), dan is het een klein gebrek aan detaillering in sommige muziek. Dit is echter absoluut niet storend of opvallend. Alleen als je de muziek kent en gehoord hebt via zeer gedetailleerde luisprekers is dit iets wat hoorbaar is. Ik heb daarom ook geen 10 voor de geluidskwaliteit gegegeven, maar 'slechts' een 9.
U begrijpt het al: zonder enige reserve kan ik deze luidsprekers aanbevelen !

Johan 35 23-09-2007

Lang getwijfeld of ik deze speakers voor achter zou kopen. Het zouden deze worden of de IQ1 van Kef.
Qua geluid is het verschil (in de winkel) minimaal, het is dat de Kef wat mooier ogen. Toch voor de Missons gegaan daar ik voor de M35i heb staan.
Erg tevreden ben ik. Het geluid is eerlijk en mooi uitgebalanceerd zoals ik van Mission gewend ben. Geen punten waar hij echt in uitblinkt maar ook geen punten waar hij steken laat vallen.
Volumeinhoud van 7 liter is toch een behoorlijke kast voor achter. Dit zit hem met name in de diepte.

Uiteindelijk zeer tevreden over deze speakers en dat is mooi want nu vraag ik me niet af of ik toch niet beter de Kefs had kunnen kopen :)